Kotimainen XL-muodin verkkokauppasi vuodesta 2008

Toimitusehdot

Toimitamme tilauksia Suomessa ja muihin pohjoismaihin seuraavin ehdoin:

0. Lyhyesti kiteytettynä

Käymme reilua kauppaa noudattaen voimassa olevaa lainsäädäntöä.
Toimituskulut kirje- ja pakettilähetykselle ovat 3,90 €, pakettiautomaatti 4.90 €. Toimitusaika 2-5 Postin jakelupäivää.
Kaupankäynti ja hinnoittelu lähtee siitä, että asiakas tilaa tarpeeseen, ei huvikseen.
Palvelemme Sinua mielellämme sekä sähköpostitse että puhelimitse, joten älä epäröi ottaa yhteyttä!

1. Toimitukset Suomessa

(Toimitukset Pohjoismaihin ks. kohta 2. jäljempänä)

1.1. Yleistä

Kotimaan toimituksissa sovellamme maamme voimassaolevaa lainsäädäntöä sekä alla mainittuja toimitusehtoja. Sopimus katsotaan syntyneen kun ennakkomaksu on suoritettu ja asiakas on saanut tilausvahvistuksen.

Verkkokaupan, muun etämyynnin ja kotimyynnin kuluttajansuojaa koskevat muutokset astuivat voimaan 13.6.2014. Laki kuluttajansuojalain muuttamisesta on kokonaisuudessaan on luettavissa Oikeusministeriön verkkosivuilla (Finlex). Tärkeimmät muutokset verkkokaupan osalta koskevat palautettavan lähetyksen postimaksuvelvollisuutta sekä asiakkaan peruuttamisilmoitusvelvollisuutta. Tuotteiden palautus ja vaihto pysyvät toistaiseksi maksuttomina asiakkaillemme, ellei toisin mainita. Katso kohta 1.4. jäljempänä

1.2. Maksuehdot ja -tavat

Ilmoitetut tuotehinnat sisältävät arvonlisäveron (1.1.2013 alkaen 24%).
Toimitus tapahtuu pääasiallisesti Postin kautta. Toimituskulut ovat normaalilähetykselle 3,90 € postipakettina tai kirjeenä, pakettiautomaatti 4,90 €. Ulkomaille tilattaessa, kts. kohta Pohjoismaat. Mikäli teillä on muita toivomuksia, otattehan yhteyttä meihin.
Toimituskulut lisätään ostoskorin laskelmaan, kun kohdemaa ja toimitustapa on valittu ja näkyvät yhteenvedossa ennen maksamista.
Maksu tapahtuu asiakkaan valinnan mukaan käyttäen palvelua Checkout.fi (kotimaiset verkkopankki-, luotto- ja mobiilimaksut) tai PayPal (luottokortit Visa ja MasterCard tai maksu PayPal-tililtä).

1.2.1. Checkout.fi (verkkopankki, mobiilimaksu tai lasku)

Checkout.fi -palvelun kautta, maksat kauppahinnan suoraan oman verkkopankkisi tutussa ympäristössä omilla verkkopankkitunnuksillasi tai vastaavasti kortti- tai mobiilimaksuna. Verkkopankista maksettaessa, asiakkaalle ei aiheudu muita kuluja. Checkout.fi tarjoaa myös mahdollisuuden käyttää muita maksutapoja, kuten lasku/osamaksu, joiden käyttöehdoista ja palvelumaksuista kyseisen palvelun tarjoaja ilmoittaa tarkemmin. Toimitamme tavarat viipymättä maksun rekisteröinnin jälkeen.

1.2.2. PayPal 

1.2.2. Kansainvälinen maksunvälityspalvelu PayPal hyväksyy seuraavat luottokortit: Visa, Mastercard, American Express, Discover, Diners Club Mastercardilla sekä Electron pankkikortit. Luottokorttimaksu ei aiheuta asiakkaalle ylimääräisiä kuluja, vaan niistä vastaa myyjä. Maksaminen tapahtuu suojatussa SSL-yhteydessä Paypalin palvelimella joko suoraan luottokortilla tai Paypal-tilin kautta. Esimerkiksi asiakkaan luottokorttitiedot eivät välity meille lainkaan, ainoastaan maksajan nimi, tilausnumero ja summa. Paypalia voi käyttää nyt myös suomeksi. Paypalista voit lukea lisää osoitteessa www.paypal.com.

1.3 Yhteystiedot, tilausvahvistus ja toimitus

1.3.1 Asiakkaan yhteystiedot

Postimyynnissä tilaajan ilmoittamat oikeat henkilö- ja yhteystiedot ovat ehdoton edellytys onnistuneelle kaupalle. Tilaajan on ilmoitettava oma nimensä, oma kotiosoitteensa, oma puhelinnumeronsa ja toimivan sähköpostiosoitteensa, jotta tilaus voidaan vahvistaa ja tuotteet toimittaa asiakkaalle.

1.3.2 Tilausvahvistus

Kun tilaus on vastaanotettu ja maksettu, asiakkaalle lähetetään automaattisesti tilausvahvistus siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka asiakas on itse ilmoittanut tilausta tehdessä.
HUOM! Mikäli tilausvahvistusta ei näy vuorokauden sisällä, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme!

1.3.3 Toimitustapa

Tavarat toimitetaan lähtökohtaisesti Postitse kirje- tai pakettilähetyksenä. Varastotuotteet voidaan toimittaa myös SmartPost-pakettiautomaattiin asiakkaan valinnan mukaan.

1.3.3.1 Toimitusaika, varastotuotteet

Toimitusaika varastotuotteille on 2-5 Postin jakelupäivää maksun vastaanotosta.
Tavoitteenamme on, että postimyyntitilaus lähtee meiltä samana tai seuraavana arkipäivänä tilauksesta tai ennakkomaksussa samana tai seuraavana arkipäivänä suorituksen saavuttua tilillemme.

1.3.3.2 Toimitusaika, toimitusmyynti

Toimitusmyyntituotteet (miesten asusteet) lähetetään Englannista suoraan asiakkaalle 3-7 arkipäivän sisällä (Royal Airmail). Näitä tuotteita emme voi toimittaa pakettiautomaattiin, vaan ne lähetetään aina normaalina paketti- tai kirjelähetyksenä asiakkaan kotiin tai noudettavaksi Postista/postiasiamieheltä.

1.4 Palautus- ja vaihto-oikeus

1.4.0 Lyhyesti kiteytettynä

Palautus on pääsääntöisesti maksutonta.
Poikkeuksena palautukset, missä palautettavien tuotteiden yhteishinta ylittää 150 euroa, joiden palautuksesta veloitamme todellisina kuluina 10 euroa, joka vähennetään palautettavasta kauppahinnasta. Eli t
ilaathan tarpeesesi, ei huvikseen.
Voit vaihtaa yhden tai useamman tilaamasi tuotteen (kerta per tilaus) maksutta.

1.4.1 Peruutus- ja palautusoikeus

Yrityksemme noudattaa toiminnassaan voimassa olevaa kotimaista lainsäädäntöä, joka on luettavissa osoitteessa http://www.finlex.fi/ (Kuluttajansuojalaki annettu 2.1.1978/58, muutettu 30.12.2013/1211).

Mikäli asiakas haluaa palauttaa toimitetun lähetyksen kokonaan tai osittain, tulee asiakkaan ilmoittaa siitä etukäteen, kuitenkin viimeistään 14 vuorokauden sisällä. Jos asiakas haluaa perua jo vahvistetun tilauksensa, tulee tästä ilmoittaa viipymättä. Edellä mainitut ilmoitukset tulee tehdä sähköpostitse osoitteeseen sales@kq.fi ja ilmoituksessa on selkeästi ilmoitettava mitä tilausta ja mitä tuotteita asia koskee, sekä palauttamisen tai peruuttamisen syy. Ilman ennakkoilmoitusta tai puutteellisilla merkinnöillä tehdystä palautuslähetyksestä vähennetään 10 euroa palautussummasta.

13.6.2014 voimaantullen lainmuutoksen mukaisesti, ilmoituksen on tapahduttava "peruutuslomakkeella tai muulla yksiselitteisellä tavalla". Huomaa erityisesti, että tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama kuin asiakaspalautus, vaan kyseessä on sopimusrikkomus. 13.6.2014 alkaen veloitamme kaikista noutamattomista, verkkokaupalle palautuvista lähetyksistä tilauksesta aiheutuneet kulut täysimääräisinä. Noutamattomasta lähetyksestä veloitamme 20 euroa joka koostuu tilauksen pakkaus-, lähetys- ja palautuskustannuksista. Määrä vähennetään palautettavasta kauppahinnasta. Ilman ennakkoilmoitusta tai puutteellisilla merkinnöillä tehdystä palautuslähetyksestä vähennys on 10 euroa.

Mikäli tavara on jo lähetetty asiakkaalle, tulee asiakkaan palauttaa toimitettu tai toimitettava tavara viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 vuorokauden sisällä ilmoituksen antamisesta. Myyjä hyvittää kauppahinnan ja palautuksen postikulut kokonaisuudessaan, edellyttäen että tuote on edelleen myyntikunnossa ja että palautus on postitettu myyjän antamien ohjeiden mukaisesti, kts. kohta 1.4.2 Palautettavan tavaran lähettäminen.

Huom! Palautusoikeus perustuu postimyyntiasiakkaan oikeuteen tutustua tuotteeseen samassa laajuudessa kuin perinteisessä myymälässä. Toisin sanoen asiakas voi tutustua materiaaliin, mittoihin ja tarvittaessa sovittaa vaate ennen lopullista ostopäätöstä.

Palautusoikeus raukeaa heti, kun yksi tai useampi seuraavista tuotteeseen kohdistuvista toimenpiteistä toteutuu:

  • tuote otetaan käyttöön
  • tuotteesta poistetaan koko-, hinta- tai muita merkintöjä
  • tuotetta muutetaan, pestään tms. asiakkaan toimesta.
  • hygieniasinetöidyn tuotteen sinetti avataan *)
  • tuottetta säilytetään siten, että siihen tarttuu vieras haju tai tuoksu **)

*) Hygieniasyistä johtuen, esim. kosmetiikkatuotteiden sekä sukkahousujen pakkaukset, kannet, korkit myydään sinetöityinä ja palautettavassa tuotteessa sinettien on oltava ehjät.

**) Terveydellisistä syistä, palautettavaassa tekstiilissä ei saa olla minkäänlaista siihen kuulumatonta hajua tai tuoksua, vaan se on säilytettävä omassa muovipussissaan ja erillään sellaisista tiloista ja muista tuotteista, missä esiintyy esimerkiksi eläinten, tupakan, hajuvesien, deodoranttien tai vastaavien hajusteiden vaikutusta. Milloin esimerkiksi pyykkiä on pesty, käyttäen hajusteita sisältävää pesu- tai huuhteluainetta, jo vuorokauden säilytys samassa kaapissa tällaisten vaatteiden kanssa, riittää aiheuttamaan kontaminaatiovaara, joka tekee tuotteesta myyntikelvottoman.

Välttyäksemme ylimääräisiltä palautuksilta, tuotekuvauksessa lukee vaatteen tärkeimmät mitat, joten sopivuus kannattaa aina varmistaa. Kotisivumme sisältävät yleisiä ohjeita vaatteiden mitoista ja hoidosta ja suosittelemmekin, että seuraatte aina annettuja pesuohjeita.

1.4.2 Palautettavan tavaran lähettäminen

Kun palautatte ostoksen kohdan 1.4.1 ehtojen mukaan, tulee lähetys palauttaa Suomessa postin kautta Posti Palautuslähetyksenä merkinnällä "ASIAKASPALAUTUS" tai "PALAUTUS". Sopimusnumeromme on 618166. Muista vaatia ja säilyttää palautuksestasi Postin antama kuitti! Emme lunasta postiennakkolähetyksiä. Mahdollinen takaisinmaksu suoritetaan samaa maksukanavaa käyttäen, jolla tilaus on alunperin maksettu, kun tuote on palautettu ja todettu alkuperäisessä kunnossa olevaksi. Huom! Mikäli asiakas tekee palautuksen pakettiautomaatin kautta, vähennetään tästä palvelusta aiheutuneet lisäkulut 5 € hyvitettävästä määrästä.

Palautusosoite:

K & Q Trading
Sopimusnro. 618166
Huhdantie 64 67100 Kokkola

Tulosta palautuslomake tästä

Huom! Emme ole velvollisia toimittamaan tavaraa emmekä vastaa palautuskuluista, mikäli asiakkaalla on lähtökohtaisesti jo tilausta tehdessään aikomus palauttaa useita tuotteita joko sovittamis- tai valitsemismielessä. Toisin sanoen asiakaspalautussopimuksemme ja -numeromme eivät ole tuolloin käytettävissä. Ilmainen palautus-/vaihto-oikeus on kertaluonteinen, sisältäen yhden palautuslähetyksen/vaihdon per tilaus/tuote. K & Q Tradingillä on harkintansa mukaan oikeus evätä asiakkaalta ilmainen palautus tai peruuttaa asiakkaan tekemä tilaus mikäli asiakkaan tekemien palautusten määrä on huomattavan suuri tai huomattavan usein toistuvaa.

1.4.3 Virhe tuotteessa tai toimituksessa

Mikäli tuote on virheellinen, väärä tai toimituksessa on muuta poikkeamaa, otattehan meihin viipymättä yhteyttä asian selvittämiseksi. Hyvitämme virheellisen tuotteen vastaavalla virheettömällä tai harkintamme mukaan palautamme kauppahinnan. Normaalista käytöstä tai kulumisesta johtuvaa muutosta ei katsota tuotevirheeksi, eikä tällainen muutos esimerkiksi värissä, painatuksessa tai koristeessa ole peruste palautukselle, kun tuote on otettu käyttöön.

 

1.4.4 Mikäli tuotetta ei voida toimittaa

Yritämme parhaamme mukaan olla tarjoamatta loppuunmyytyjä tuotteita, mutta tietojärjestelmässä voi joskus esiintyä n.s. "saldovirheitä". Mikäli tuote on päässyt loppumaan esimerkiksi meneillään olevan tilaustapahtuman aikana, siitä pyritään tiedottamaan asiakkaalle viipymättä, sekä asiakkaan suostumuksella, korvaamaan tuote vastaavalla tai paremmalla tuotteella samaan hintaan. Myyjä pidättää itselleen myös oikeuden olla hyväksymättä tilausta kokonaan tai hylätä jo vahvistettu tilaus, jos siihen on selvää syy.

1.5 Muut ehdot

1.5.1 Riita- ja rikosasiat

Riidat pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan sovittelemalla ja viime kädessä Kokkolan käräjäoikeudessa. Jokainen epäily petoksesta, lievästä petoksesta tai näiden yrityksestä rekisteröidään ja ilmoitetaan tarvittaessa rikospoliisille.

2. Toimitusehdot muihin pohjoismaihin (Mannersuomen ja Ahvenanmaan ulkopuolelle)

Toimituksissa muihin pohjoismaisiin valtioihin (Ruotsi, Norja ja Tanska), sovellamme alla mainittuja lisäehtoja. Muilta osin noudatamme soveltuvin osin samoja ehtoja kuin kotimaisiin toimituksiin. Mikäli haluatte lisätietoja, ottakaa yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen sales@kq.fi

2.1 Hinnat ja arvonlisävero

Tuotteiden lähtöhinnat ovat euromääräisiä, ja niihin sisältyy arvonlisävero (1.1.2013 alkaen 24%).
Ahvenanmaan ja Norjan vientiin menevät tuotteet myydään ilman arvonlisäveroa ja asiakas vastaa itse kotimaan mukaisen verokannan mukaisen arvonlisäveron maksamisesta. Verkkokaupassa on mahdollista valita toinen valuutta, jolloin laskentaperusteena sovelletaan Euroopan keskuspankin vahivstamaa valuuttakurssia.

2.2 Toimitustapa ja -maksut

Toimitus pohjoismaihin tapahtuu ensisijaisesti postitse Posti/Postnord. Toimituskulut ovat aina 6,90 €.

2.3 Toimitusaika

3-6 arkipäivää maksusta. Tavoitteenamme on että postipaketti lähtee samana tai seuraavana arkipäivänä maksun vastaanotosta. Kirjeeksi luokiteltavat lähetykset, toimitetaan "Priority"-luokassa (3-6arkipäivää) ja sitä painavammat Postnord pakettilähetyksenä

2.4 Maksutavat

2.4.1 PayPal (kts. kohta 1.2.2)

2.4.2 Payson

Payson on PayPal:in tapainen ruotsalainen järjestelmä, joka vastaavalla tavalla välittää luottokorttimaksuja, mutta toimii myös ruotsalaisilla verkkopankeilla.

2.5 Palautusoikeus

Muihin pohjoismaihin myytävien tuotteiden osalta, pätee sama palautusoikeus samoilla ehdoilla, poikkeuksena lähetyskulut, jotka maksaa aina asiakas vakiintuneen tavan mukaisesti.
Pyydämme erityisesti tarkistamaan tilatun tavaran koko ja mitat mittanauhaa käyttäen, jotta turhilta vaihdoilta vältyttäisiin.
 
3 Tilaustuotteet

Tilausvalikoiman tuotteet toimitetaan valmistajan varastolta asiakkaalle Royal Air Mailin välityksellä. Toimitusaika keskimäärin 10 arkipäivää. Koska tilaustuotteiden tilaus- ja toimitustapa poikkeaa varastotuotteiden käsittelystä, eikä vaihto esim. toiseen kokoon tai malliin onnistu yhtä sujuvasti, vaan on käsiteltävä uutena tilauksena, pyydämme teitä erityisesti tarkistamaan koko-, väri- yms. asiat ennen tilausta. K & Q Trading noudattaa myös tilaustuotteiden osalta lain edellyttämää katumus- ja palautusoikeutta ja mahdolliset palautukset tuleekin osoittamaan K & Q Tradingille Suomeen, vaikka lähetys onkin saapunut ulkomailta.