Kotimainen XL-muodin verkkokauppasi vuodesta 2008

Toimitusehdot

Nopeat toimitukset suoraan Kokkolassa sijaitsevasta toimipisteestämme. Toimituskulut Postin kautta 4.90 € (paketti, pakettiautomaatti, kirje/pikkupaketti suoraan kotiosoitteeseen), Postin kotipaketti 9.90 € sekä Matkahuollon lähipaketti 4.90 €.

Toimitamme tilauksia Suomessa ja muihin Pohjoismaihin seuraavin ehdoin:

0. Lyhyesti kiteytettynä

Kaupankäynti ja edullinen hinnoittelumme lähtee siitä, että asiakas tilaa tarpeeseen, ei huvikseen.
Käymme reilua kauppaa noudattaen voimassa olevaa lainsäädäntöä.
Toimituskulut kirje- ja pakettilähetykselle ovat  4.90 €, pakettiautomaatti 4.90 € Postin kotipaketti 9.90 € sekä Matkahuolto lähipaketti 4.90 €. Toimitusaika 2-5 Postin jakelupäivää.
Pyrimme postittamaan 24 h sisällä. Olet tervetullut tiedustelemaan lähetysajankohtaa asiakaspalvelustamme.
 
Palvelemme Sinua mielellämme sekä sähköpostitse että puhelimitse, joten älä epäröi ottaa yhteyttä! Asiakaspalvelu sales@kq.fi, puh/SMS/WhatsApp 010 239 3350

1. Toimitukset Suomessa

(Toimitukset Pohjoismaihin ks. kohta 2. jäljempänä)

1.1. Yleistä

Kotimaan toimituksissa sovellamme maamme voimassaolevaa lainsäädäntöä sekä alla mainittuja toimitusehtoja. Sopimus katsotaan syntyneen kun ennakkomaksu on suoritettu ja asiakas on saanut tilausvahvistuksen.

Verkkokaupan, muun etämyynnin ja kotimyynnin kuluttajansuojaa koskevat muutokset astuivat voimaan 13.6.2014. Laki kuluttajansuojalain muuttamisesta on kokonaisuudessaan on luettavissa Oikeusministeriön verkkosivuilla (Finlex). Tärkeimmät muutokset verkkokaupan osalta koskevat palautettavan lähetyksen postimaksuvelvollisuutta sekä asiakkaan peruuttamisilmoitusvelvollisuutta. Tuotteiden palautus ja vaihto pysyvät toistaiseksi maksuttomina asiakkaillemme, ellei toisin mainita. Katso kohta 1.4. jäljempänä

1.2. Maksuehdot ja -tavat

Ilmoitetut tuotehinnat sisältävät arvonlisäveron (1.1.2013 alkaen 24%).
Toimituskulut ovat normaalilähetykselle 4.90 € postipakettina, kirjeenä tai pakettiautomaattiin. Matkahuollon lähipaketti 4.90 €.

Postin kotipaketti 9.90 €.  Posti on yhteydessä vastaanottajaan pääsääntöisesti seuraavana työpäivänä jakeluajan sopimiseksi. Sovittavat toimitusajat vaihtelevat alueittain klo 9–21 välillä.

Ulkomaille tilattaessa, kts. kohta Pohjoismaat.

Toimituskulut lisätään ostoskorin laskelmaan, kun kohdemaa ja toimitustapa on valittu ja näkyvät yhteenvedossa ennen maksamista.
Maksu tapahtuu asiakkaan valinnan mukaan käyttäen palvelua Checkout.fi (kotimaiset verkkopankki-, luotto- ja mobiilimaksut), Klarna (lasku, osamaksu) tai PayPal (luottokortit Visa ja MasterCard tai maksu PayPal-tililtä).

1.2.1. Checkout.fi (verkkopankki, mobiilimaksu tai lasku)

Checkout.fi -palvelun kautta, maksat kauppahinnan suoraan oman verkkopankkisi tutussa ympäristössä omilla verkkopankkitunnuksillasi tai vastaavasti kortti- tai mobiilimaksuna. Verkkopankista maksettaessa, asiakkaalle ei aiheudu muita kuluja. Checkout.fi tarjoaa myös mahdollisuuden käyttää muita maksutapoja, kuten lasku/osamaksu, joiden käyttöehdoista ja palvelumaksuista kyseisen palvelun tarjoaja ilmoittaa tarkemmin. Lue näistä lisää osoitteessa https://www.checkout.fi/ehdot-ja-sopimukset/maksuehdot Toimitamme tavarat viipymättä maksun rekisteröinnin jälkeen.

1.2.2. Klarna

Klarna tarjoaa joustavat laskutus- ja osamaksutavat. 1) Klarna lasku. Klarnalla laskulla saat maksuaikaa 14 päivää. 2) Klarna osamaksu. Klarna osamaksulla maksat ostoksesi osissa. Luotonantaja on Klarna AB (Y-tunnus SE556737-0431). Voit seurata laskutustasi sekä ladata laskuja osoitteessa https://www.klarna.fi. Klarnan ehtoihin voit tutustua osoitteessa https://www.klarna.com/fi/ehdot/

1.2.3. PayPal 

Kansainvälinen maksunvälityspalvelu PayPal hyväksyy seuraavat luottokortit: Visa, Mastercard, American Express, Discover, Diners Club Mastercardilla sekä Electron pankkikortit. Luottokorttimaksu ei aiheuta asiakkaalle ylimääräisiä kuluja, vaan niistä vastaa myyjä. Maksaminen tapahtuu suojatussa SSL-yhteydessä Paypalin palvelimella joko suoraan luottokortilla tai Paypal-tilin kautta. Esimerkiksi asiakkaan luottokorttitiedot eivät välity meille lainkaan, ainoastaan maksajan nimi, tilausnumero ja summa. Paypalia voi käyttää nyt myös suomeksi. Paypalista voit lukea lisää osoitteessa https://www.paypal.com

1.2.4. Payson

Payson on ruotsalainen maksujärjestelmä, joka hyväksyy kirjautuneen käyttäjän lisäksi myös luotto- ja maksukortteja. Tämä palvelu toimii ruotsiksi ja maksun valuuttana toimii aina ruotsin kruunu (SEK). Mikäli valittuna on eri valuutta, maksun määrä muutetaan aina ruotsin kruunuiksi ennen maksun muodostumista. Paysonista voit lukea lisää osoitteessa https://www.payson.se

 

1.3 Yhteystiedot, tilausvahvistus ja toimitus

1.3.1 Asiakkaan yhteystiedot

Postimyynnissä tilaajan ilmoittamat oikeat henkilö- ja yhteystiedot ovat ehdoton edellytys onnistuneelle kaupalle. Tilaajan on ilmoitettava oma nimensä, oma kotiosoitteensa, oma puhelinnumeronsa ja toimivan sähköpostiosoitteensa, jotta tilaus voidaan vahvistaa ja tuotteet toimittaa asiakkaalle. Mikäli tilauksen toimitustietoja on ilmoitettu väärin ja lähetys ei tule perille, myyjä ei ole velvollinen palauttamaan tilauksen ostosummaa.

1.3.2 Tilausvahvistus

Kun tilaus on vastaanotettu ja maksettu, asiakkaalle lähetetään automaattisesti tilausvahvistus siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka asiakas on itse ilmoittanut tilausta tehdessä.
HUOM! Mikäli tilausvahvistusta ei näy vuorokauden sisällä, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme!

1.3.3 Toimitustapa

Tarjoamme toimtitustapoina Postin kirje- tai pakettilähetykset ja kotipaketin sekä Matkahuollon lähipaketin. Varastotuotteet voidaan toimittaa myös SmartPost-toimipisteeseen (pakettiautomaatti/Postin toimipiste)  asiakkaan valinnan mukaan. Vaihtotuotteet toimitetaan yritykselle halvimman vaihtoehdon mukaisesti, eli mikäli mahdollista kotiin kannettavana pikkupakettina. Huom! Posti muuttaa pakettikuljetuksiaan Suomessa 19. kesäkuuta 2019 alkaen. Uudistus koskee kaikkia kuluttajia, joille Posti toimittaa paketteja.  Mikäli asiakas ei ole verkkokaupassa määrittänyt hakupaikkaa Smartpostin kautta haluamaansa toimipisteeseen, toimitetaan lähetys  lähimpään mahdolliseen palvelupisteeseen, joka käytännössä pääosalla kuluttajista on pakettiautomaatti.

Asiakas voi jatkossakin verkkokaupassamme ohjata paketin haluamaansa noutopaikkaan valitsemalla tilaustavaksi SmartPost!

1.3.3.1 Toimitusaika

Toimitusaika on 2-5 Postin jakelupäivää maksun vastaanotosta.
Tavoitteenamme on, että tilaus lähtee meiltä 24 h sisällä tai seuraavana arkipäivänä.

1.4 Palautus- ja vaihto-oikeus

1.4.0 Lyhyesti kiteytettynä

Voit vaihtaa yhden tai useamman tilaamasi tuotteen toiseen kokoon tai väriin  (kerta per tilaus) maksutta.
Mikäli teet pelkän palautuksen ja palautuksessa käytetään sopimusnumeroamme, veloitamme palautuksen yhteydessä kuluja 5.90 € (mikäli toimitustapana kotipaketti 9.90 €)
Palautus on sinulle ilmaista, mikäli pidät tuotteita yli 30 € arvosta.  Kaupankäynti ja edullinen hinnoittelumme lähtee siitä, että asiakas tilaa tarpeeseen, ei huvikseen.

Ystävällisesti ilmoita aina palautuksestasi etukäteen osoitteeseen sales@kq.fi. Sinulla on tämän jälkeen 14 vrk aikaa palauttaa lähetys.

Pidätämme oikeuden olla toimittamatta tilaajalle, joka selkeästi käyttää esim. laskutukseen tai luottoon perustuvaa maksutapaa väärin  hupi-, sovitus- tai "valkkaamis"-mielessä, aiheuttaen näin yrityksellemme kohtuuttomia kustannuksia.

Vastaamme mielellämme ja nopeasti tuotteitamme koskeviin kysymyksiisi sekä sähköpostitse että puhelimitse.

1.4.1 Peruutus- ja palautusoikeus

Yrityksemme noudattaa toiminnassaan voimassa olevaa kotimaista lainsäädäntöä, joka on luettavissa osoitteessa http://www.finlex.fi/ (Kuluttajansuojalaki annettu 2.1.1978/58, muutettu 30.12.2013/1211).

Ystävällisesti ilmoita palautuksestasi/vaihdostasi aina etukäteen sähköpostitse osoitteeseen sales@kq.fi viimeistään 14 vuorokauden sisällä. Kerro viestissäsi mitä tuotteita palautus koskee, sekä palauttamisen tai peruuttamisen syy. Palautusilmoituksen tehtyäsi sinulla on 14 vrk aikaa palauttaa lähetys. 

13.6.2014 voimaantullen lainmuutoksen mukaisesti,  tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama kuin asiakaspalautus, vaan kyseessä on sopimusrikkomus. 13.6.2014 alkaen veloitamme kaikista noutamattomista, verkkokaupalle palautuvista lähetyksistä tilauksesta aiheutuneet kulut täysimääräisinä. Noutamattomasta lähetyksestä veloitamme 20 euroa, joka koostuu tilauksen pakkaus-, lähetys- ja palautuskustannuksista. Määrä vähennetään palautettavasta kauppahinnasta. Maksu veloitetaan myös siinä tapauksessa, että Posti on jälleenohjannut lähetyksen johonkin muuhun kuin asiakkaan valitsemaan noutopisteeseen (esimerkiksi pakettiautomaatin ollessa täynnä).

Huom! Palautusoikeus perustuu postimyyntiasiakkaan oikeuteen tutustua tuotteeseen samassa laajuudessa kuin perinteisessä myymälässä. Toisin sanoen asiakas voi tutustua materiaaliin, mittoihin ja tarvittaessa sovittaa vaate ennen lopullista ostopäätöstä.

Palautusoikeus raukeaa heti, kun yksi tai useampi seuraavista tuotteeseen kohdistuvista toimenpiteistä toteutuu:

  • tuote otetaan käyttöön
  • tuotteesta poistetaan koko-, hinta- tai muita merkintöjä, etiketin poistaminen on ostopäätös
  • tuotetta muutetaan, pestään tms. asiakkaan toimesta.
  • tuotteessa on lemmikkieläinten karvoja
  • hygieniasinetöidyn tuotteen sinetti avataan *)
  • tuottetta säilytetään siten, että siihen tarttuu vieras haju tai tuoksu **)

*) Hygieniasyistä johtuen palautusoikeus ei koske alusvaatteita ja sukkahousuja.  Myös hygieniasyistä johtuen, esim. kosmetiikkatuotteiden sekä sukkahousujen pakkaukset, kannet, korkit myydään sinetöityinä ja palautettavassa tuotteessa sinettien on oltava ehjät.

**) Terveydellisistä syistä, palautettavassa tekstiilissä ei saa olla minkäänlaista siihen kuulumatonta hajua tai tuoksua, vaan se on säilytettävä omassa muovipussissaan ja erillään sellaisista tiloista ja muista tuotteista, missä esiintyy esimerkiksi eläinten, tupakan, hajuvesien, deodoranttien tai vastaavien hajusteiden vaikutusta. Milloin esimerkiksi pyykkiä on pesty, käyttäen hajusteita sisältävää pesu- tai huuhteluainetta, jo vuorokauden säilytys samassa kaapissa tällaisten vaatteiden kanssa, riittää aiheuttamaan kontaminaatiovaara, joka tekee tuotteesta myyntikelvottoman.

Välttyäksemme ylimääräisiltä palautuksilta, tuotekuvauksessa lukee vaatteen tärkeimmät mitat, joten sopivuus kannattaa aina varmistaa. Kotisivumme sisältävät yleisiä ohjeita vaatteiden mitoista ja hoidosta ja suosittelemmekin, että seuraatte aina annettuja pesuohjeita.

1.4.2 Palautettavan tavaran lähettäminen

Kun palautat ostoksen kohdan 1.4.1 ehtojen mukaan, voit tehdä sen Suomessa Postin kautta  merkinnällä "ASIAKASPALAUTUS" tai "PALAUTUS". Sopimusnumeromme on 618166. Muista vaatia ja säilyttää palautuksestasi Postin antama kuitti!  Voit myös kustantaa postituksen Postissa itse , jolloin emme veloita palautuksesta mahdollisia ylimääräisiä maksuja. Mikäli haluat palauttaa Matkahuollon kautta ilmoitamme sinulle lähetykseen tarvittavan aktivointikoodin joka on voimassa yhden viikon.

Palautusosoite:

K & Q Trading
Sopimusnro. 618166
Huhdantie 64 67100 Kokkola

Tulosta palautuslomake tästä

Huom! Pidätämme oikeuden olla toimittamatta  tuotteita emmekä vastaa palautuskuluista, mikäli asiakkaalla on lähtökohtaisesti jo tilausta tehdessään aikomus palauttaa useita tuotteita joko sovittamis- tai valitsemismielessä. K & Q Tradingillä on myös harkintansa mukaan oikeus peruuttaa asiakkaan tekemä tilaus mikäli asiakkaan tekemien palautusten määrä on huomattavan suuri tai huomattavan usein toistuvaa.

Ilmoitamme sinulle aina vastaanotettuamme ja käsiteltyämme palautuslähetyksen.  Mahdollinen takaisinmaksu suoritetaan samaa maksukanavaa käyttäen, jolla tilaus on alunperin maksettu, kun tuote on palautettu ja todettu alkuperäisessä kunnossa olevaksi. Mikäli maksutapana on Klarna, lähetämme palautuksen käsittelyn yhteydessä sähköpostitse päivitetyn laskun, jossa palautus on huomioitu.

Emme lunasta postiennakkolähetyksiä.

1.4.3 Virhe tuotteessa tai toimituksessa

Mikäli tuote on virheellinen, väärä tai toimituksessa on muuta poikkeamaa, otattehan meihin viipymättä yhteyttä asian selvittämiseksi. Virheellisestä tuotteesta tulee ilmoittaa K & Q Tradingille joko sähköpostitse (sales@kq.fi) tai puhelimitse 010 239 3350. Hyvitämme virheellisen tuotteen vastaavalla virheettömällä tai harkintamme mukaan palautamme kauppahinnan. Normaalista käytöstä tai kulumisesta johtuvaa muutosta ei katsota tuotevirheeksi, eikä tällainen muutos esimerkiksi värissä, painatuksessa tai koristeessa ole peruste palautukselle, kun tuote on otettu käyttöön. Huomioittehan myös, että herkät  tuotteet, joissa on esimerkiksi pitsiä tai applikaatio/brodeeraus tulisi viottumisen välttämiseksi pestä mieluiten käsin. 

 

1.4.4 Mikäli tuotetta ei voida toimittaa

Yritämme parhaamme mukaan olla tarjoamatta loppuunmyytyjä tuotteita, mutta tietojärjestelmässä voi joskus esiintyä n.s. "saldovirheitä". Mikäli tuote on päässyt loppumaan esimerkiksi meneillään olevan tilaustapahtuman aikana, siitä pyritään tiedottamaan asiakkaalle viipymättä, sekä asiakkaan suostumuksella, korvaamaan tuote vastaavalla tai paremmalla tuotteella samaan hintaan. Myyjä pidättää itselleen myös oikeuden olla hyväksymättä tilausta kokonaan tai hylätä jo vahvistettu tilaus, jos siihen on selvää syy.

1.5 Muut ehdot

1.5.1 Riita- ja rikosasiat

Riidat pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan sovittelemalla ja viime kädessä Kokkolan käräjäoikeudessa. Jokainen epäily petoksesta, lievästä petoksesta tai näiden yrityksestä rekisteröidään ja ilmoitetaan tarvittaessa rikospoliisille.

2. Toimitusehdot muihin pohjoismaihin (Mannersuomen ja Ahvenanmaan ulkopuolelle)

Toimituksissa muihin pohjoismaisiin valtioihin (Ruotsi, Norja ja Tanska), sovellamme alla mainittuja lisäehtoja. Muilta osin noudatamme soveltuvin osin samoja ehtoja kuin kotimaisiin toimituksiin. Mikäli haluatte lisätietoja, ottakaa yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen sales@kq.fi

2.1 Hinnat ja arvonlisävero

Tuotteiden lähtöhinnat ovat euromääräisiä, ja niihin sisältyy arvonlisävero (1.1.2013 alkaen 24%).
Ahvenanmaan ja Norjan vientiin menevät tuotteet myydään ilman arvonlisäveroa ja asiakas vastaa itse kotimaan mukaisen verokannan mukaisen arvonlisäveron maksamisesta. Verkkokaupassa on mahdollista valita toinen valuutta, jolloin laskentaperusteena sovelletaan Euroopan keskuspankin vahivstamaa valuuttakurssia.

2.2 Toimitustapa ja -maksut

Toimitus pohjoismaihin tapahtuu postitse, siten että loppujakelun hoitaa DHL tai Bring. Toimituskulut ovat aina 5,90 €.

2.3 Toimitusaika

2-4 arkipäivää maksusta. Tavoitteenamme on että postipaketti lähtee samana tai seuraavana arkipäivänä maksun vastaanotosta.

2.4 Maksutavat

2.4.1 PayPal (kts. kohta 1.2.2)

2.4.2 Payson

Payson on ruotsalainen maksujärjestelmä, joka hyväksyy kirjautuneen käyttäjän lisäksi myös luotto- ja maksukortteja. Tämä palvelu toimii ruotsiksi ja makun valuuttana toimii aina ruotsin kruunu (SEK). Mikäli valittuna on eri valuutta, maksun määrä muutetaan aina ruotsin kruunuiksi ennen maksun muodostumista.

2.5 Palautusoikeus

Muihin pohjoismaihin myytävien tuotteiden osalta, pätee sama palautusoikeus samoilla ehdoilla, poikkeuksena lähetyskulut, jotka maksaa aina asiakas vakiintuneen tavan mukaisesti.